Bedriftsnett
Skap bedre kundeopplevelser og mer effektiv samhandling

En komplett telefoniløsning

Telia Bedriftsnett er mye mer enn et sentralbord. Løsningen er svært fleksibel og kan enkelt tilpasses alt fra en liten bedrift til en stor organisasjon med tusenvis av ansatte. God design og gjennomtenkte løsninger reduserer behovet for opplæring og gir deg raskt verdi for investeringen.

Telia Bedriftsnett er en løsning som gjør det enkelt for din kunde å komme i kontakt med deg – slik at du aldri taper en mulighet fordi kunder ikke får svar. Bedriftsnett gir deg et automatisk sentralbord som kan styres fra en PC, eller direkte fra mobiltelefonen.

Telia bedriftsnett

  • Få full oversikt med webbasert Sentralbord
  • Bli mer effektiv med Personlig Sentralbord
  • Mindre stress og bedre samhandling med mobilapplikasjonen
  • Lettere å få tak i rett person med Bedriftskatalogen
  • Kombiner effektivt mobil og IP-telefoni med One Number
  • Gi dine gjester et godt førsteinntrykk med Besøksregistrering
  • Administrer alt selv med Visual Admin

Bedriftskatalogen

Finn rett person til hver samtale

Bedriftskatalogen er en sentral del av Telia Bedriftsnett og gir dere full oversikt over bedriftens ansatte. Katalogen er tilgengelig fra både sentralbordet og mobilapplikasjonen og hjelper dere å finne rett person til hver samtale, slik at alle henvendelser blir besvart

  • Synkroniserer mot kalender
  • Se hvem som ringer med nummeroppslag på innringer
  • Historikk på tidligere samtaler
  • Oversikt over alle ansattes tilgjengelighet

Sånn fungerer Bedriftskatalogen

Det er lett å søke på navn, funksjon og ferdigheter i Bedriftskatalogen.

Samtaler kan settes over direkte i bedriftskatalogen, og siden dere ser både kalender, tilgjengelighet, og mobil- og IP-status, unngår dere å sette over til noen som ikke kan svare.

  • Tilgjengelighet og kalender 
  • Grunninformasjon som navn, tittel og avdeling
  • Ferdigheter kan legges til som søkbart felt 
  • Ofte brukte kontakter kan merkes som favoritter 
  • Samtaler kan settes over direkte i bedriftskatalogen 
  • Eksterne kontakter kan importeres eller legges til 
  • Bedriftskatalogen kan synkroniseres mot Microsoft Active Directory

Sentralbord

Høy brukervennlighet og effektive løsninger

Sentralbord er inkludert i Telia Bedriftsnett og gir dere full oversikt over alle samtaler, køer og grupper, samt enkel tilgang til alle organisasjonens ansatte og samarbeidspartnere.

  • Godt design med høy brukervennlighet
  • Historikk på tidligere samtaler
  • Se hvem som ringer med nummeroppslag fra opplysningen
  • Oversikt over alle ansattes tilgjengelighet

Personlig Sentralbord

Personlig sentralbord gir brukeren et fullverdig sentralbord, som tar mindre plass på skjermen. Løsningen er perfekt for brukere med mye inngående samtaler.

  • Alle viktige sentralbordfunksjoner
  • Overblikk over køer og grupper
  • Innebygget SMS modul med gruppesending
  • Integrert Softphone med mulighet for IP-telefoni direkte fra desktop med headset koblet til PC

Slik fungerer Telia Bedriftsnett Sentralbord

Telia Bedriftsnett Sentralbord gir full oversikt over alle samtaler, køer og grupper. 

Godt design og gjennomtenkte løsninger reduserer opplæringsbehovet og bidrar til en god arbeidshverdag.

Det grafiske grensesnittet sikrer svært effektiv samtalehåndtering.

  • Logg brukere inn og ut av køer.
  • Full oversikt over køer og grupper.
  • Detaljert brukerinformasjon og tilgjengelighet.
  • Samtalelogg og oversikt over tapte samtaler, selv når telefonen er avslått.
  • Se hvem som ringer med automatisk nummeroppslag fra opplysningen.
  • Sett over og sett samtaler på hold.
  • Send SMS direkte fra sentralbordet.
  • Mobil og IP-telefoni i samme løsning.
  • Legg til notater på innringer.

Statistikk og Visuell Admin

Telia bedriftsnett

  • Drag & Drop gjør det enkelt å administrere samtaleflyt
  • Innlesing og opplasting av lydfiler
  • Håndtering av åpningstider, ferie og helligdager
  • Alternative oppsett for avvik og krisesituasjoner
  • Markering for prioritet for VIP kunder
  • Wallboard og samtalestatistikk for kontinuerlig forbedring

Enkelt å optimalisere for en best mulig kundeopplevelse

Med Drag & Drop er det enkelt å legge til nye køer og grupper eller endre på hvordan samtaler håndteres. Det er også uproblematisk å endre på åpningstider, fridager og ferieavvikling. Talemeldinger kan dere lese inn via telefon eller ved å laste opp filer.

Uforutsette hendelser som sykdom, leveranseforsinkelser eller tjenester som går ned kan føre til en massiv økning i den innkommende trafikken. Dere kan planlegge for slike hendelser i forkant og aktivere dem med et par knappetrykk ved behov. På denne måten kan du raskt gi innringere en bedre opplevelse ved kritiske situasjoner.

Dere kan inkludere informasjon om de ansattes ferdigheter så det blir lettere for sentralbordet å finne den medarbeideren som best kan svare på en samtale. Kunder merket som VIP kan få raskere betjening.

Statistikkverktøyene hjelper dere å planlegge kapasiteten og sikre at bedriften leverer tilgjengeligheten dere ønsker. Verktøyet hjelper dere å avdekke når køene oppstår og når samtaler ikke besvares. Med Wallboard-funksjonen kan svartid og tapte samtaler vises i sanntid på en storskjerm i lokalet så dere raskt kan iverksette tiltak ved avvik.

Integrasjon og IP-Telefoni

Telia bedriftsnett

  • Microsoft Active Directory (AD)
  • Microsoft Exchange
  • Google kalender
  • Microsoft Teams
  • SIP-Trunk
  • IP Telefoni
  • One Number
  • CRM-kobling via URL-basert popup-funksjon
  • Rest API og webservices for spesialtilpasning

Integrasjoner som leveres som en del av Telia Bedriftsnett

SystemTypeTjenesterFunksjonalitetsbeskrivelse
Microsoft ExchangeKalenderStandardintegrasjon
Kalendersynkronisering
Import av kalenderdata til Bedriftsnett.
Styring av tilgjengelighetsstatus.
Active DirectoryBrukerdata og
kontakter
Standardintegrasjon
Kalendersynkronisering
Import av data til Bedriftskatalogen.
Opprettelse av eksterne kontakter.
Microsoft TeamsSamhandlingStandardintegrasjon
Teams
statusintegrasjon
Integrasjon av Teamsstatus i
bedriftskatalogen på web og mobil app
samt visnig av samtalestatus i Teams
Microsoft TeamsSamhandlingStandard integrasjon
Tale i Teams
Motta direktesamtaler og køsamtaler til og
fra Teams via fastnummer

Integrasjoner som leveres av uavhengige tredjeparter

SystemTypeTjenesterFunksjonalitetsbeskrivelse
Microsoft TeamsSamhandlingBedriftsnett API +
Nettsoft TMPC
Styring av tilgjengelighetsstatus.
Mobilstatus i Teams
Lime CRMCRMBedriftsnett API +
Nettsoft SmartCall
Automatisk åpning av kontaktkort. Click to
call fra CRM
SuperOfficeCRMBedriftsnett API +
Nettsoft SmartCall
Automatisk åpning av kontaktkort. Click to
call fra CRM
Microsoft Dynamics
CRM
CRMBedriftsnett API +
Nettsoft SmartCall
Automatisk åpning av kontaktkort. Click to
call fra CRM

Bedriftsnett App

Intuitiv og personlig app

Med mobilapplikasjonen til Telia Bedriftsnett kan alle ansatte ta med seg sentralbordet i lomma. Medarbeideren kan enkelt styre sin egen tilgjengelighet så de unngår å bli oppringt i møter eller på fridager, og man kan se status på de andre i bedriften. 

Med en personlig startside i appen blir det enda enklere å tilpasse sine mest brukte funksjoner og skjule de man ikke benytter.

Alle de viktigste funksjonene i Telia Bedriftsnett er med i mobilappen og vi gjør stadige forbedringer i appen for å gjøre den til et optimalt arbeidsverktøy for våre kunder.

  • Logg inn og ut av køer
  • Bedriftskatalog med tilgjengelighet og status på kolleger
  • Sett over samtaler
  • Søk på opplysningstjenesten
  • Styr fraværsmarkering og tilgjengelighet
  • Samtalelogg viser også tapte samtaler når telefon er avslått
  • Startside som kan tilpasses hver enkelt brukervd

Din personlige app

På startsiden kan hver bruker selv bestemme hvilke snarveier og hurtigvalg som skal vises, og få en personlig og enklere app. Klikk på «rediger snarveier» for å endre hvilke hurtigvalg og snarveier som vises på startsiden. Appen tilpasses dermed etter behovene til hver enkelt ansatt, og gjør det raskt og enkelt å finne frem til det man trenger.

Hver enkelt bruker kan også velge rekkefølge for sine foretrukne funksjoner slik at appen blir nøyaktig slik man ønsker. Resten kan skjules fra Startsiden. Skulle man likevel få bruk for en lite brukt funksjon, finnes de tilgjengelige i venstremenyen. Min Profil for å endre dine personlige innstillinger finner du ved å trykke på ditt eget brukernavn på Startsiden.

Se status på dine kollegaer

I bedriftskatalogen har du alltid oppdatert telefonliste over alle bedriftens ansatte. Du kan også se status på hver enkelt.

Sett over samtaler

I appen er det svært enkelt å sette over samtaler med noen få tastetrykk. Du kan se om den du setter over til er ledig; du kan også snakke med kollegaen din før du setter samtalen over.

Logg inn og ut av køer

Meld deg inn og ut av køer direkte i appen. Legg opp køene dine som hurtigvalg på startsiden for å forenkle dette.

Tilgjengelighet

Enkel fraværsmarkering med mulighet for samtalestyring rett fra startsiden.

Ta kontakt med oss i dag og opplev fordelene ved å sammenligne mobilabonnement.

Spar tid og få en skreddersydd løsning som passer akkurat for deg. Vårt dedikerte team står klare for å hjelpe deg med alle dine spørsmål og veilede deg gjennom prosessen

Åpningstider: 08.00 – 16.00 Kontakt: 22 42 80 80 Mail: kundeservice@norskteleogdata.no
Brukervilkår*